MARKALAŞMAK:
Pazar sektörünün gelişmesi ile pazar payının hızla daralma gösterdiği bir düzende pastadan payını azaltmadan ve aynı zamanda artırarak devam ettirmek, kolay olmayan bir süreç yaşamaktadır. Büyük balığın küçük balıklarına yaşama şansı vermediği yok etmesinin temelinde markalaşmakta büyük bir yer etmektedir. Marka piyasa üzerinde büyük bir etkiye sebep olmaktadır. Ve bu Pazar payında ayakta kalmayı sağlamaktadır.
            Markalaşmak öyle kolay olan bir süreç teşkil etmemekte markalaşmada olması gereken temel unsurları yerine getirmek, bunların başında basit ve yalın ne üretiyorsunuz? Piyasadaki güçlü rakiplerinden sizi ayıran en önemli farkınız ne olacağı? Ürettiğiniz marka insanların diğer ürünlerden farklı olarak insanlarda neyi kolaylaştıracak, yüksek fayda sağlayacak mı? Odaklanması gereken en önemli unsur diğer ürünlerden farklı olarak onlardan ayıran fayda fiyatsal mı kalitemi.
            İnsanlar için insanların yaşamasını kolaylaştıracak yüksek fayda sağlayacak ürünlere yönelim aynı ürünü reyonunda tercih sebebi, kalite ve diğer bir marka parametresi pazarda yer alırken markalarda bir rakibin kalitesinden sizin kaliteniz bir kademe yüksek olmalıdır.  Önemli unsurlarından bir tanesi de markalaşmanın hikâyesinin olması. Hikâyesi olmayan hemen hemen hiç bir marka yoktur.  Bir hikâye yazılması gerekiyor. Markalaşmada ayrıca görsel renk veya tasarım kullanmak gerekir. Çağrışımlar için büyük markalar görsel tasarım ve renkleri toplum bilimcileri tarafından hazırlanıyor. Bizim ülkemizde bunu reklamcılara gidip isimle yaptırılmaktadır. Oysa bazı firmalar yaptığı ürün şişesini bile yaparken şunu istemişler karanlıkta dahi ellediğinde markanın olduğunu anlasınlar ve bunun için çokça paralar harcamışlar. Markalaşmak ekonomik maliyetlerle oluşan bir durumdur.  Profesyonel ekiplerle tasarımla başlayıp yazı tipi, ürünün sektörel yapısına göre renk seçimi, toplum bilimcilerinin toplumsal yapılara göre toplumsal üretim ayağı oluşturmaktadır.
            En önemli unsurlardan biri tüm dinselliğe saygı gösteren olmalı. Tüm dinsel değerlere saygı göstermek gerekmektedir. Büyük marka olmak bunu gerektiriyor.
            Logo tasarımı kolay ve yalın olmalı, görüldüğü zaman çocuk dahi markayı hatırlamalı birde markanın melodik bir sesin olması kulaklara çalınmalı, bir markayı üretmek biri ürünü üretmekten daha zor olduğu için birçok üretim yapan firma marka olmayıp fason kalmaktadır.
            Marka oluşturma ciddi maliyet gerektiren profesyonel ekiplerin yaptığı bir çalışmadır.
            Marka oluşturduktan sonra sizin yatırdığınızın kat kat fazlasını almak demektir. Marka değeri oluşumu bir bırakıp on almaya gitmektedir. Bizim bakış açımız bir bırakmadan,  kaliteli üretmek, yüksek fayda sağlamadan, gerekli araştırma geliştirme merkezleri kurmadan, gerekli görsel işitsel ve dokunsal tasarımlar yapmadan hemen tercih edilmemiz hem de marka olmayı hayal edersek gerçek bir hayalperest oluruz ve buda bir hayal olur.
            Gerçekten ne üretiyorsak buna bir soru sormamız gerekiyor neden üretiyoruz Para demeden önce insanların hangi ihtiyaçlarını karşılayacaksınız.
            Neden üretirsiniz bunu belirlemek gerekir.
            Bunları belirledikten sonra zaten para kendiliğinde gelecektir. İnsanların ihtiyaçlarını ortaya koyun ve onların ihtiyaçlarını giderebileceğini öğretin, O zaman markalaşmaya başlamışısınız bazı markaların düşünceleri insanları susayınca bizi bulur, insanlar eğlenmek isterlerse bize gelirler. Artık ne ürün marka yapacaksanız bir hikâyeniz olmalı ve o hikâye ile birlikte insanların hangi ihtiyacı varsa onu sizin giderebileceğinizi öğretin.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ET LEZZETİ KAYA USTA