MARKALAŞMAK:
Pazar
sektörünün gelişmesi ile pazar payının hızla daralma gösterdiği bir düzende
pastadan payını azaltmadan ve aynı zamanda artırarak devam ettirmek, kolay
olmayan bir süreç yaşamaktadır. Büyük balığın küçük balıklarına yaşama şansı
vermediği yok etmesinin temelinde markalaşmakta büyük bir yer etmektedir. Marka
piyasa üzerinde büyük bir etkiye sebep olmaktadır. Ve bu Pazar payında ayakta
kalmayı sağlamaktadır.
Markalaşmak öyle kolay olan bir
süreç teşkil etmemekte markalaşmada olması gereken temel unsurları yerine
getirmek, bunların başında basit ve yalın ne üretiyorsunuz? Piyasadaki güçlü
rakiplerinden sizi ayıran en önemli farkınız ne olacağı? Ürettiğiniz marka
insanların diğer ürünlerden farklı olarak insanlarda neyi kolaylaştıracak,
yüksek fayda sağlayacak mı? Odaklanması gereken en önemli unsur diğer
ürünlerden farklı olarak onlardan ayıran fayda fiyatsal mı kalitemi.
İnsanlar için insanların yaşamasını kolaylaştıracak
yüksek fayda sağlayacak ürünlere yönelim aynı ürünü reyonunda tercih sebebi,
kalite ve diğer bir marka parametresi pazarda yer alırken markalarda bir rakibin
kalitesinden sizin kaliteniz bir kademe yüksek olmalıdır. Önemli unsurlarından bir tanesi de markalaşmanın
hikâyesinin olması. Hikâyesi olmayan hemen hemen hiç bir marka yoktur. Bir hikâye yazılması gerekiyor. Markalaşmada
ayrıca görsel renk veya tasarım kullanmak gerekir. Çağrışımlar için büyük
markalar görsel tasarım ve renkleri toplum bilimcileri tarafından hazırlanıyor.
Bizim ülkemizde bunu reklamcılara gidip isimle yaptırılmaktadır. Oysa bazı
firmalar yaptığı ürün şişesini bile yaparken şunu istemişler karanlıkta dahi
ellediğinde markanın olduğunu anlasınlar ve bunun için çokça paralar harcamışlar.
Markalaşmak ekonomik maliyetlerle oluşan bir durumdur. Profesyonel ekiplerle tasarımla başlayıp yazı
tipi, ürünün sektörel yapısına göre renk seçimi, toplum bilimcilerinin
toplumsal yapılara göre toplumsal üretim ayağı oluşturmaktadır.
En önemli unsurlardan biri tüm dinselliğe saygı gösteren
olmalı. Tüm dinsel değerlere saygı göstermek gerekmektedir. Büyük marka olmak
bunu gerektiriyor.
Logo tasarımı kolay ve yalın olmalı, görüldüğü zaman
çocuk dahi markayı hatırlamalı birde markanın melodik bir sesin olması
kulaklara çalınmalı, bir markayı üretmek biri ürünü üretmekten daha zor olduğu
için birçok üretim yapan firma marka olmayıp fason kalmaktadır.
Marka oluşturma ciddi maliyet gerektiren profesyonel
ekiplerin yaptığı bir çalışmadır.
Marka oluşturduktan sonra sizin yatırdığınızın kat kat
fazlasını almak demektir. Marka değeri oluşumu bir bırakıp on almaya gitmektedir.
Bizim bakış açımız bir bırakmadan, kaliteli üretmek, yüksek fayda sağlamadan,
gerekli araştırma geliştirme merkezleri kurmadan, gerekli görsel işitsel ve
dokunsal tasarımlar yapmadan hemen tercih edilmemiz hem de marka olmayı hayal
edersek gerçek bir hayalperest oluruz ve buda bir hayal olur.
Gerçekten ne üretiyorsak buna bir soru sormamız gerekiyor
neden üretiyoruz Para demeden önce insanların hangi ihtiyaçlarını
karşılayacaksınız.
Neden üretirsiniz bunu belirlemek gerekir.
Bunları belirledikten sonra zaten para kendiliğinde
gelecektir. İnsanların ihtiyaçlarını ortaya koyun ve onların ihtiyaçlarını
giderebileceğini öğretin, O zaman markalaşmaya başlamışısınız bazı markaların
düşünceleri insanları susayınca bizi bulur, insanlar eğlenmek isterlerse bize
gelirler. Artık ne ürün marka yapacaksanız bir hikâyeniz olmalı ve o hikâye ile
birlikte insanların hangi ihtiyacı varsa onu sizin giderebileceğinizi öğretin.
Yorumlar
Yorum Gönder