Satışın Gizli Şifresi
                  Satış üzerine yazdığım yazılarda birçok kişi tarafında duyulan yâda bilinen yönleri vardı. Bunlar beden dili, iletişimin ve ikna teknikleri bilinen konulardı, bu konular üzerine çok geniş olmamakla beraber farkındalık uyandırmak için yazılar yazdım. Tabi bu konular üzerine kitaplar yazılmış ilgisi olanlar kitaplardan yâda eğitimler alarak etkin kullanmayı öğrenebilirler.
              Satış ta beden dili, etkili iletişim, insan tipleri ve satışın gizli şifreleri üzerine, kurumsal ve kurumsal olmayan firmalara eğitimler verdim. Talepler olması durumda bu konularda firmaların satışlarını yükselmesi ve motivasyon artırmak için bu eğitimleri vermeye devam etmekteyim.
               Satışın gizli şifresi olarak tabiri ettiğim, satışa en çok etki eden faktör beyindir. Beyin bizi yöneten ve yönlendirendir. Satış ta beyin yapı olarak etkisi en yüksek olandır. Beyin yapı olarak üç bölüme ayrılır bunlar; yeni beyin, orta beyin ve eski beyindir. Bunların satışa nasıl etki ettiğini her bölümün yapısını maddeler şeklinde baktığımızda.
                   Yeni beyin bütün yeni tasarımlara yapan bölümdür, kararları alan bölüm değil ,yeni tasarımlar tasarlar ,duygusal zekası gelişmiş  kişiler tarafından yapılır ise insanların yeni tasarımlarla buluşmasını sağlar satışa yenilikler kazandır.
                   Orta beyin duyguları kontrolünü sağlar, markalar arasında duygu oluşmasını sağlar, sevgi, üzüntü, empati gibi duyguları kontrol eder, ürünler ve markalar arasında duygusal bağ oluşmasını sağlar.
                    Eski beyin asıl satışa etki eden kısım bu bölümdür, iki kural üzerine çalışır birinci kural hayatta kalma bu kural satışa etkisi fazla bulunmaz .Asıl olan ikinci kuraldır ,türün devamıdır, bunun satışın etkisi nasıl oluyor .Türün devamı için evlenmek gerekir, bu da beğenilme, beğenilirsem seçilirim ,seçilirsem evlenirim  ,evlenir isem türün devamı sağlanır .Asıl nokta ,şifre burada yatan unsur beğenilmektir ,bu dürtü önemli şekilde insanları ele geçiriyor .insanlar beğenildiği  yerlerde olmak  istiyor ,insanları ,kendilerini beğenen kişiler ile zaman geçirmek istiyor .Satış ta mutlak olarak ,eski beyini harekete geçirecek şekilde çalışmak gerekiyor ,iş kollarına göre bunu harekete geçirmek kolay olan bir durum değildir .Bir çok kurumsal firma sattıkları ürünler için elemanlara bunu nasıl  harekete geçirecek şekilde eğitimler mutlaka veriyor ,sonrasında ürün ve marka arasında duygusal bağ kurulması sağlanıyor ,yoksa kurumsal firmalar bu eğitimleri hava olsun diye personellerine vermiyor ,bunun karşılığın fazlası ile satışa yansıyacağı için bu tür eğitimleri periyodik olarak vermekte ,yeni bir eleman alındığı zaman ilk olarak kurumsal kimlik eğitimi ve misyon ve vizyon eğitiminden sonra bu tür satışın şifreleri, beden dili ,etkili iletişim ,görsel imaj eğitimleri tamamlandıktan sonra alana iniyor
                    Satış yapan her firma işi gereği satışı artırması için mutlak surette eğitim vermeli personeline.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ET LEZZETİ KAYA USTA