Satışın Gizli Şifresi
Satış üzerine yazdığım yazılarda birçok kişi
tarafında duyulan yâda bilinen yönleri vardı. Bunlar beden dili, iletişimin ve ikna
teknikleri bilinen konulardı, bu konular üzerine çok geniş olmamakla beraber
farkındalık uyandırmak için yazılar yazdım. Tabi bu konular üzerine kitaplar
yazılmış ilgisi olanlar kitaplardan yâda eğitimler alarak etkin kullanmayı
öğrenebilirler.
Satış ta
beden dili, etkili iletişim, insan tipleri ve satışın gizli şifreleri üzerine,
kurumsal ve kurumsal olmayan firmalara eğitimler verdim. Talepler olması
durumda bu konularda firmaların satışlarını yükselmesi ve motivasyon artırmak
için bu eğitimleri vermeye devam etmekteyim.
Satışın
gizli şifresi olarak tabiri ettiğim, satışa en çok etki eden faktör beyindir.
Beyin bizi yöneten ve yönlendirendir. Satış ta beyin yapı olarak etkisi en
yüksek olandır. Beyin yapı olarak üç bölüme ayrılır bunlar; yeni beyin, orta
beyin ve eski beyindir. Bunların satışa nasıl etki ettiğini her bölümün
yapısını maddeler şeklinde baktığımızda.
Yeni
beyin bütün yeni tasarımlara yapan bölümdür, kararları alan bölüm değil ,yeni
tasarımlar tasarlar ,duygusal zekası gelişmiş kişiler tarafından yapılır ise insanların yeni
tasarımlarla buluşmasını sağlar satışa yenilikler kazandır.
Orta
beyin duyguları kontrolünü sağlar, markalar arasında duygu oluşmasını sağlar, sevgi,
üzüntü, empati gibi duyguları kontrol eder, ürünler ve markalar arasında
duygusal bağ oluşmasını sağlar.
Eski
beyin asıl satışa etki eden kısım bu bölümdür, iki kural üzerine çalışır
birinci kural hayatta kalma bu kural satışa etkisi fazla bulunmaz .Asıl olan
ikinci kuraldır ,türün devamıdır, bunun satışın etkisi nasıl oluyor .Türün
devamı için evlenmek gerekir, bu da beğenilme, beğenilirsem seçilirim ,seçilirsem
evlenirim ,evlenir isem türün devamı
sağlanır .Asıl nokta ,şifre burada yatan unsur beğenilmektir ,bu dürtü önemli
şekilde insanları ele geçiriyor .insanlar beğenildiği yerlerde olmak istiyor ,insanları ,kendilerini beğenen
kişiler ile zaman geçirmek istiyor .Satış ta mutlak olarak ,eski beyini
harekete geçirecek şekilde çalışmak gerekiyor ,iş kollarına göre bunu harekete
geçirmek kolay olan bir durum değildir .Bir çok kurumsal firma sattıkları
ürünler için elemanlara bunu nasıl harekete geçirecek şekilde eğitimler mutlaka
veriyor ,sonrasında ürün ve marka arasında duygusal bağ kurulması sağlanıyor
,yoksa kurumsal firmalar bu eğitimleri hava olsun diye personellerine vermiyor
,bunun karşılığın fazlası ile satışa yansıyacağı için bu tür eğitimleri periyodik
olarak vermekte ,yeni bir eleman alındığı zaman ilk olarak kurumsal kimlik
eğitimi ve misyon ve vizyon eğitiminden sonra bu tür satışın şifreleri, beden
dili ,etkili iletişim ,görsel imaj eğitimleri tamamlandıktan sonra alana iniyor
Satış
yapan her firma işi gereği satışı artırması için mutlak surette eğitim vermeli personeline.
Yorumlar
Yorum Gönder