DEĞİŞEN
SATIŞ
Hızlanan
yaşamın içinde tek gerçek değişim, teknolojinin ilerlemesi, insanların zeka
kullanımının artması, yaşan dışında değişim getirmiş yeni alışkanlıklar yeni
davranış şekilleri oluşturmuştur.
Bu
değişimlerin insanın bir çok alanda değişimine ve alışkanlık kazanımına neden
olmaya başlamıştır. Geleceğin iş raporu analizinde dünya ekonomist dergisinde yayınında 2015
-2020 arasındaki değişim ve sıralama aktarmışlardır. Rapora göre değerlendirme
yapıldığında beş yıllık süre içerisinde aradaki farklar şunu gösteriyor ki;
Satışın değişeceği yönünde veriler elde edilmektedir.
Bu
faktörlere baktığımızda satışın nasıl değişeceği yönünde etmen olarak
gösterilen faktörler 2015 değerlerinde yer almayan duygusal zeka, bilişsel
esneklik, yaratıcılık gibi kavramlar 2015 raporlarında etkilerinde yok iken
2020 raporları içerisinde üst sıralarda yer almaya başlamıştır.
Birinci
sırada karmaşık problem çözme becerisi değişmeyen faktör, satışta değişimi
nasıl yakalayacağımız bu raporlar doğrultusunda öncelikli olarak yaratıcılık
önemli bir faktör olarak karşımıza çıkıyor. Herkesten farklı herkesin bir anda
kabulleneceği ve olmayanı yapabilmektir. Hizmet sektöründe bunu yapabilenler
ara farklar atmaya başlayacaktır. Her işletme yeni ve değişime açık olarak
şekilde kendini hazırlamalı elemanlarının yeni yenikler getirmesi yönünde
onlara fırsatlar vermeli ve onların bu fırsatlarını kullanmalarına izin
verilerek yenilikleri yaşamlarına katkı sağlamalarıdır. Büyük işletmeler ar-ge
yönünü daha fazla geliştirmeli yenilikleri hemen kurumların içine katmayı
denemelidirler.
Duygusal
zeka kavramı artık ön planda çıkan özellikler ile yaşamın içinde var olmaya
başladı, bu konuda özellikle Daniel Goleman’ın yaptığı araştırmaların önemi her
geçen gün artmaktadır. Hayata biraz daha farklı bakabilmek, duyguları harekete
geçirmek, bu yönüyle personelin duygusal zeka eğitimlerini vermek satışa etki
edecektir.
Satış
kuramları üzerine mutlaka çalışmalar yapılmalı, satışın da artık bir bilim
haline geldiğini unutmamak gerekiyor, satış ve pazarlama üzerine yazılmış
kitapları takip etmek bunun üzerine eğitimler alıp yenilikleri yakalamak
mutlaka gerekmektedir.
Hızlı
değişim içindeyiz, bu değişimleri yakalayanlar kazananlar arasında yer
alacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder