DEĞİŞEN SATIŞ

Hızlanan yaşamın içinde tek gerçek değişim, teknolojinin ilerlemesi, insanların zeka kullanımının artması, yaşan dışında değişim getirmiş yeni alışkanlıklar yeni davranış şekilleri oluşturmuştur.
Bu değişimlerin insanın bir çok alanda değişimine ve alışkanlık kazanımına neden olmaya başlamıştır. Geleceğin iş raporu analizinde  dünya ekonomist dergisinde yayınında 2015 -2020 arasındaki değişim ve sıralama aktarmışlardır. Rapora göre değerlendirme yapıldığında beş yıllık süre içerisinde aradaki farklar şunu gösteriyor ki; Satışın değişeceği yönünde veriler elde edilmektedir.
Bu faktörlere baktığımızda satışın nasıl değişeceği yönünde etmen olarak gösterilen faktörler 2015 değerlerinde yer almayan duygusal zeka, bilişsel esneklik, yaratıcılık gibi kavramlar 2015 raporlarında etkilerinde yok iken 2020 raporları içerisinde üst sıralarda yer almaya başlamıştır.
Birinci sırada karmaşık problem çözme becerisi değişmeyen faktör, satışta değişimi nasıl yakalayacağımız bu raporlar doğrultusunda öncelikli olarak yaratıcılık önemli bir faktör olarak karşımıza çıkıyor. Herkesten farklı herkesin bir anda kabulleneceği ve olmayanı yapabilmektir. Hizmet sektöründe bunu yapabilenler ara farklar atmaya başlayacaktır. Her işletme yeni ve değişime açık olarak şekilde kendini hazırlamalı elemanlarının yeni yenikler getirmesi yönünde onlara fırsatlar vermeli ve onların bu fırsatlarını kullanmalarına izin verilerek yenilikleri yaşamlarına katkı sağlamalarıdır. Büyük işletmeler ar-ge yönünü daha fazla geliştirmeli yenilikleri hemen kurumların içine katmayı denemelidirler.
Duygusal zeka kavramı artık ön planda çıkan özellikler ile yaşamın içinde var olmaya başladı, bu konuda özellikle Daniel Goleman’ın yaptığı araştırmaların önemi her geçen gün artmaktadır. Hayata biraz daha farklı bakabilmek, duyguları harekete geçirmek, bu yönüyle personelin duygusal zeka eğitimlerini vermek satışa etki edecektir.
Satış kuramları üzerine mutlaka çalışmalar yapılmalı, satışın da artık bir bilim haline geldiğini unutmamak gerekiyor, satış ve pazarlama üzerine yazılmış kitapları takip etmek bunun üzerine eğitimler alıp yenilikleri yakalamak mutlaka gerekmektedir.
Hızlı değişim içindeyiz, bu değişimleri yakalayanlar kazananlar arasında yer alacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ET LEZZETİ KAYA USTA