BEDEN DİLİ




BEDEN DİLİ

İletişimde etkisi olan üç yolun en önemlilerinden biri % 57 oranında beden diline aittir. Beden dilini doğru kullanan kişiler, beden dilini kullanmayanlara göre daha ön plana çıkmaktadır. Beden dilini kullanan liderler ya eğitim alarak yada liderlik vasıfları doğuştan geldiğinden etkili şekilde kullanırlar ve topluluk önünde bunu kullanarak toplumu etkiler ve peşlerinden sürüklerler.
Doğuştan bu özelliği olmayanlar eğitimler alarak geliştirebilir, eğer topluluk önünde liderlik için adım atıyorsanız, beden dilini topluluk önünde hitabet eğitimini almanız gerekir ki toplumu etkileyebilip peşinizden sürükleyebilmenizi saklayabilesiniz.
Bir çok liderin kendilerini topluluk önünde kalmalarını hatırlatmasını ve anımsatması için onlara danışmanlık yaparken liderlerin farklı özellikleri ile hatırlatmak için çalışmalar yaparlar. Aklımızda foter şapka, mavi gömlek liderlerle özleşen aksesuarlar bilinçli bir çalışma halinde danışmanlar tarafından getirilmiştir.
Topluluk önünde olan ve topluluk liderliğine soyunanlar kendileri için bireysel gelişimi sağlayacak eğitimler mutlaka almalı, bu eğitimleri sıraladığımızda beden dili, etkili iletişim, topluluk önünde hitabet; Topluluk önünde hitabetin diksiyon çalışmalarında farklı yanları mevcuttur, diksiyonu çok iyi olmasına rağmen, topluluk önünde bunu gerçekleştiremeyen gerek eğitimli olan kişiler mevcuttur.
Topluluk önünde hitabet eğitimleri verdiğim gruplarda bunu çok iyi şekilde gözlemledim, bu eğitim zor olmakla birlikte emek isteyen ve devamlılık gerektiren bir eğitim olduğundan başlayıp ta devam eden sayısı zamanla bırakmaya neden olduğunu gözlemledim, zaten bırakanların topluluk önünde olmadıklarını da gözlemledim, devam edenlerin ise mutlaka bu alanda yer aldıklarını tespitlerim içinde yer aldı.
Beden dili eğitmenliğine 2007 yılında Ahmet Şerif İzgören den aldığım beden dili eğitmenliğinden bu yana bir çok kuruma eğitimler verdim, katılımcılar tarafından bu eğitim neticesinde geri dönüşlerin çok olumlu olduğunu anlattılar.
Beden dili kullanımı iletişim yüzde 57 teşkil ettiğinden bu eğitimi almak iletişimde yüzde 57 kişilerin artışına sebep olacaktır, bu yüzden beden dili eğitimi topluluk önünde liderliğe soyunan tüm adayların mutlaka bireysel gelişimleri içinde yer alması gereken bir eğitimdir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ET LEZZETİ KAYA USTA