REKLAM


                                                                                       Reklam
                Satış ve pazarlaman en büyük fonksiyonlularından biri ,reklamdır. Reklamın önemi için birçok söz mevcut tur .En bilindik  söz, on liralık iş yapmaya kalkar isem,bu on liranın dokuz lirasını reklama verir ,bir lira ile iş yaparım ,bu sözü bir çok kez  duymuşuz ama kim tarafından söylendiği meçhul olsa da , reklamı anlama ve anlamlandırmada,  önemli yer tutmakta
               Satış fonksiyonlarına baktığımızda ,ürün ,fiyat ,erişim ,mutlak fayda ,dayanıklılık  her birin etkisi mevcut olsa bunları alıcıya ulaştıracak etmen reklamdır .Reklamın bir iddiası olmakta ,sizi üst katagoriye taşıma ve marka olma yolunu açmakta ,reklam sizi dinamik tutmaya sevk eder.
                 Reklam vermenin faydalarını başlılıklar halinde sunayım
                 Reklam vermek sizi bir çok platforma taşımayı sağlar, özellik ile görsel reklam kullanmak ,sizin anlatmak istediğiniz tüm detayları anlatmış olur ,size sadece satış yapmak kalır .
                  Reklam sizi rakiplerinizden daha ileri gitmenize yardımcı olur ,ve rakip firmanın ürünlerinden bir fark ve fayda var ise, onların müşterileride  kazanmanız a yardım eder .
                   Reklamın üretim artışına neden olmakla ile birlikte ,kar oranızın artmasına neden olur.
                   Reklam vermenin bir başka faydası, siz  marka yapmaya yardımcı olur ,bu sizin reel fiyatınız artmanıza neden olur . Markalaşınca işletme değerin mali varlık ve marka değeri artışı size kar sağlar.
                  Reklam vermeniz ,siz aranır olmaya sevk eder ,insanların merak duymalarına ve denemelerine sevk eder .
                  Reklam vermek bilinir olmanız sağlar ,insanlar bildikleri ve  tavsiye etilenleri  önemserler,bu önemseme ,satışa yansır.
                   Reklam ,siz güvenli olduğunuz imajını veriri ,insanlar güven duydukların yanında olmaya çalışırlar.
                   Reklam vermenindi ,ayrı bir bilimsel yapısı bulunmakta ,kullanılacak ifadeler ,renk seçimleri ,görsel kullanımı.Reklamda  en önemli olan,insanların  duygularını hareke geçirecek yapıda olması gerekmekte ,bu konularda bilgi ve yetkin olanlar tarfından hazırlan reklamlar, en fazla etkiye sahip olmakta ,hep söylenen reklamın iyisi kötüsü yoktur diye ,iyisin etkisi çok ,kötün etkisi de çoktur ,reklam yaparken en iyisin tercih etmek önemli ,tabelacılarda yapılan teballer bir çalışma ürünü olarak sunulmamakta ,oysaki bu konuda uzmanlar tarfından çalışmalar daha iyi olmayı sağlıyabilir.bir çok gözüme ilişen çok daha iyi olabilecek çalışmayı görmekteyim .
                Bir çok firma kendilerin tanınır olduğunu ve reklam vermek gereksiz olarak düşünmektedir ,oysa bu düşünce yanlış bir düşüncedir. Dünya markalarına bakın örnek, caca cola , mcdonalds,vb firmalar reklam filimlerine boş yere para harcamıyorlar ,onlarıda herkes biliyor ama reklam vermekte asla vazgeçmiyorlar,niçin vazgemediklerine gelince ,unutulmamak  ve pazarı ellerinde tutup yeni ,müşterileri kazanmak için çalışıyorlar, siz haal biliyoruz ,reklam gereksiz diyorsanız bir gün ,o bilindiğiniz sadece sizin  tarfınızca olacaktır .
              Güçlü ve pazarda söz sahip olmak ,rakipler bir fark atmak , marka olabilmek için reklam vermek ten kaçınmayın ,bu konuda destek isteyen tüm  firmalara gerekli danışmanlık hizmeti sunmaktayım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ET LEZZETİ KAYA USTA